سوال ناب و جالبیه ...

ممنون از سیدجواد و چالش اش !

ممنون از اینکه یادمون آورد یه چالش اساسی تو این دنیا هست

ممنون از در حوالی اریحا و صدای سرمه ایش که دعوت نامه ما شد برای این چالش

خب کار برای انجام دادن تو لیست ذهنی مون زیاده ولی ...

ولی این باید از کجا میاد و چه بایدی و چه شایدی

راستی اصلا مگه معلومه کی میمیریم ؟ شاید فردا ؟ شاید ...

اصلا بزار برگردیم به زبون صاحب مجلس که برامون گفتن

کارایی که قبل از مرگ باید انجام بدیم :

  • حساب و کتاب کنم چند چندم تو زندگی
  • برم دنبال بدهکاری هام و  حلالیت هایی که باید ضمیمه پرونده بشه وگرنه ...
  • اگرم جایی طلبکارم صاف کنم دلمو ، بلکه به قاعده " إرحم تُرحم" به ما هم سخت نگیرن !
  • نماز و روزه ای اگر ازم مونده ُ قضا کنم
  • برای جبران بعضی گناه هایی که ازم سر زده، خودم برای خودم حکم ببرم
  • برای اینکه تو قیامت دستمون جلو بیوفته، بیشتر به فکر عبادت و مستحبات باشم
  • رضایت پدر و مادرو قبل سفر هم که واجبه !
  • وصیت نامه ام رو بنویسم [ برام جالب بود خیلی روی نوشتن وصیت نامه تاکید شده بود]
  • یه بار هم که شده حس و حال قبر رو تجربه کنم
  • پیش از مرگ یک نوبت بمیریم ! ... به قاعده "موتوا قبل أن تموتوا" 

راستش این موت با فوت فرق میکنه عین حیاته 

به قول سیدمرتضی آوینی: هنر آنست که بمیری قبل از آنکه بمیراندت ...

 

 خب حالا که مردیم و حالا هم که زنده شدیم

خدا کنه حیفش نکنیم 

و بعد از بایدها این شایدها رو اگه خدا بخواد تا مرگ بعدی انجام بدم:

  1. کتاب هایی که باید و شاید و میخوام رو بخونم
  2. جدی تر به نوشتن فکر کنم و انشالله به امین نویس رونق بدم
  3. یه پاتوق باحال و خوشگل [ نمیدونم با چه تیپی شاید کافه کتاب خودمونی] برای جماعت اهل بیان و فکر راه بندازم
  4. اصل زندگی رو بهتر و جدی تر بفهمم و براش تلاش کنم 
  5. عربی و انگلیسی مو رو تقویت کنم در حد !
  6. یک پوشه آماده کنم برای انتشار بعد مرگم... [قطعا یوزر و پسورد بیان و باقی اکانت ها برای اعلام خبر موجود خواهد بود]
  7. یه دوربین خوب بگیرم و حوزه تصویر رو هم بی نصیب نزارم و زمینه رو برای رسیدن به فیلم سازی و محتوای موثری که تو ذهنمه فراهم کنم
  8. بهترین و خوشحال ترین لحظات عمر پدر و مادرم رو رقم بزنم
  9. یک شبانه روز رو در طبیعت بکر بگزرونم
  10. دوباره حرم امام حسین و ائمه رو دل سیر زیارت کنم ... خب برات کربلا رو هم که از امام رضا میگیرن ... خب حیفه تا حوالی مشهد بریم در حوالی اریحا نریم ... خب خداییش حیف نیست با در حوالی اریحا یه سر تا اریحا نریم ؟! ... خب تا اریحا و فلسطین که بریم قطعا بینش راهمون به دمشق و حرم حضرت زینب و بیروت و روضه الشهیدین هم میوفته دیگه !!!

 

دوستای زیادی از بیان نویس ها شرکت کردن و از آرزوهاشون گفتتن

حتی یک نکته جالب حال و هوای متفاوت نوشته ها بود

 

بقول ** گُلشید ** خانم : همتون دعوتید، مدیونید:) اگه دوست داشته باشید این چالشو بنویسید ولی بگید چون کسی دعوتم نکرد نمینویسم، اسم نمیبرم ولی همتون دعوتید که اگه دوست داشتید بنویسید.